
اشتراک گذاری مراقبت است!
رتبه بندی بررسی دوچرخه برقی ADO A20 XE
خلاصه
ADO A20 XE احتمالاً بهترین دوچرخه تاشوی است که من برای مسافرانی که واقعاً می خواهند دوچرخه را برای حمل آن تا کنند استفاده کرده ام. در حالی که پیشرفت ها نسبت به A20/A20+ استقبال می شود، افزایش قیمت بیش از حد به نظر می رسد.
حرفه ای ها
- احتمالاً بهترین دوچرخه تاشوی است که من برای مسافرانی که واقعاً می خواهند دوچرخه را برای حمل آن تا کنند استفاده کرده ام.
- اکنون شامل یک قفسه چمدان است.
- رنگ و ترمز بهبود یافته
منفی
- کمی بیش از حد گران است، به خصوص در مقایسه با A20/A20+ قدیمی تر
من قبلا دوچرخه برقی اصلی ADO A20 را در سال گذشته بررسی کردم و این اولین دوچرخه برقی تاشو من از یکی از بسیاری از تولید کنندگان چینی مقرون به صرفه بود. من تحت تاثیر آن قرار گرفتم و ایده اینها را برای سفر و گردش در شهرها فروختم. من دوچرخه برقی را به اسکوتر برقی ترجیح می دهم!
ADO A20 XE یک ارتقاء تدریجی از A20 و A20+ است و دارای برچسب قیمت بالاتری است. با این حال، بر خلاف A20، این دارای یک قفسه چمدان رایگان است.
مشخصات ADO A20 XE در مقابل ADO A20+
ADO A20 XE و ADO A20+ در اصل یک دوچرخه هستند. به نظر میرسد مدلهای XE دوچرخهها پس از بازخورد کاربران، اصلاح شدهاند.
دو تفاوت اصلی با مدل XE این است که اکنون چهار لایه رنگ در مقابل یک لایه وجود دارد و ترمزها به طراحی دو دیسکی ارتقا یافته اند.
سپس، ADO A20 XE همچنین دارای یک باربند/ صندوق عقب رایگان و گلگیرهای آهنی ارتقا یافته است، در حالی که ADO A20+ 99 یورو قیمت دارد.
- رنگ: سیاه/سفید/خاکستری
- حداکثر سرعت: 25 کیلومتر بر ساعت
- نوع: 20*1.95 اینچ
- گیربکس: شیمانو 7 سرعته
- ابعاد: 155*53*110 سانتی متر
- برد الکتریکی: 60 کیلومتر در 37 مایل
- تا شده: 90*43*70 سانتی متر
- برد کمکی: 80 کیلومتر در 50 مایل
- وزن خالص: 22 کیلوگرم
- قدرت موتور: 250 وات
- مقاومت در برابر آب: IPX5
- ظرفیت اسمی: 36V 10.4AH
- ترمز: 3.0 ترمز دو دیسکی
- مدت زمان شارژ: 4-6 ساعت
- سیستم تعلیق: شوک لوله چنگال جلو/صندلی
- دمای کار: -10 تا 50 درجه سانتیگراد
قانونی بودن جاده بریتانیا
بسیاری از دوچرخههایی که اخیراً بررسی کردهام با مقررات بریتانیا برای دوچرخههای برقی در هنگام استفاده در جادههای عمومی و مسیرهای دوچرخهسواری مطابقت ندارند. آنها باید موتور را به 250 وات محدود کنند، سرعت کمکی نباید از 25 کیلومتر در ساعت تجاوز کند و نباید دریچه گاز وجود داشته باشد.
شما می توانید به صورت اختیاری ADO A20 XE را با دریچه گاز خریداری کنید و پلیس بعید به نظر می رسد که اگر یکی از آن ها را روی دوچرخه داشته باشید، شما را کنار بزند، اما با فرض خرید مدل بدون گاز، باید کاملاً قانونی باشد.
چگونه سرعت ADO A20 XE را باز کنیم
اگر برایتان مهم نیست که به محدودیتهای بریتانیا پایبند باشید، میتوانید قفل سرعت را تا 35 کیلومتر در ساعت باز کنید.
روی کنترلر، هر دو دکمه مثبت و منفی را همزمان به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس دکمه پاور را برای مدت کوتاهی فشار دهید تا کانال P08 را نشان دهد. از دکمه پلاس برای تغییر مقدار کانال به سرعت دلخواه استفاده کنید. 5 ثانیه صبر کنید تا حالت تنظیم شده خاموش شود.
ساخت و ساز
من این دوچرخه را چند دقیقه بعد از Engwe C20 Pro ساختم. هر دو دوچرخه تاشو از یک سازنده چینی هستند و شباهت های زیادی دارند.
Engwe C20 Pro با قاب ضخیمتر سنگینتر است، اما تنها چیزی که در طول فرآیند ساخت متوجه شدم، تفاوت در کیفیت دستورالعملها بود. Engwe برخی از بدترین دستورالعملهای مونتاژ ممکن را دارد، شما فقط میتوانید آن را پاک کنید و سعی کنید دوچرخه را با استفاده از عقل سلیم خود جمع کنید.
درک دستورالعملهای ADO بسیار سادهتر است، آنها همچنین مجموعهای از ویدیوها را در وبسایت دارند که به شما کمک میکنند تا مشکلات جزئی دیگر در ساخت یا استفاده از دوچرخه را برطرف کنید.
به لطف این، من توانستم دوچرخه را خیلی سریعتر جمع کنم.
تجربه سواری
تجربه کلی سواری این دوچرخه مشابه A20 است که قبلا بررسی کردم. ترمزها بهبود یافته اند. آنها هنوز مکانیکی هستند، اما اکنون لنت ترمز دو دیسکی برای بهبود فاصله توقف دارید.
تقریبا تمام دوچرخه های برقی که من در سال گذشته استفاده کرده ام از دنده های 7 سرعته شیمانو استفاده می کنند. این یک مجموعه دنده سطح ابتدایی است، اما تعویض دنده کافی را فراهم میکند تا بتوانید در جادههای صاف با دندههای بالاتر، سطح مناسبی از کمک را دریافت کنید، و دندههای پایین به موتور کمک بیشتری میکند تا شما را بلند کند.
موتور برای صعودهای متوسط به اندازه کافی قدرتمند است. در صعود معمولی من به بالای یک تپه شیب دار، بخش ساده تر اولیه را بدون مشکل اداره کرد، اما برای بالا رفتن از بخش شیب دار به کمی تلاش اضافی با رانش نیاز داشت.
سیستم تعلیق عقب وجود ندارد، اما سیستم تعلیق صندلی وجود دارد. این به صاف کردن برآمدگی های کوچکتر برای سواری راحت تر کمک می کند. از آنجایی که من معمولاً دوچرخه سواری میکنم، کمی حس نرمی به سواری میدهد، اما وقتی میخواهید راحت به سر کار بروید، میتوانم از این مزیت قدردانی کنم. در مقایسه، Engwe C20 Pro هیچ سیستم تعلیق عقبی ندارد و شما می توانید تفاوت را تشخیص دهید. Vanpowers City Vanture من اصلاً سیستم تعلیق ندارد و شما واقعاً می توانید هر قسمت کوچکی از جاده را احساس کنید.
دوچرخه های تاشو که من از Engwe بررسی کردم خوب بودند، اما متوجه شدم که مکانیسم تاشو به دلیل اندازه و وزن دوچرخه ها مزایای محدودی دارد. من به راحتی میتوانستم C20 Pro را در صندوق عقب ماشینم جا بدهم، اما Engwe Engine Pro از آن دسته دوچرخههایی نبود که بخواهم مرتباً آن را تا کرده و داخل ماشینم ببرم.
همه چیز با ADO A20 XE متفاوت است. 3 کیلوگرم صرفه جویی در وزن تفاوت بزرگی ایجاد می کند، به علاوه خود قاب از C20 کوچکتر است و قاب دارای یک دسته حمل داخلی دستی است. این باعث می شود این دوچرخه برای هر کسی که ممکن است بخواهد دوچرخه را تا کرده و در وسایل نقلیه عمومی مانند قطار یا مترو سوار شود، بسیار کارآمدتر می کند.
باتری / برد
این دوچرخه دارای برد ادعایی 80 کیلومتر در 50 مایل است و مانند همه دوچرخه های برقی، برد شما بسته به نحوه و مکان دوچرخه سواری شما متفاوت است.
80 کیلومتر کمتر از برد 150 کیلومتری Engwe C20 Pro است، و من گمان میکنم بخشی از دلیل آن این است که ADO A20 XE 3 کیلوگرم وزن کمتری دارد. برای من، دوچرخه سبک تر با مسافت پیموده شده کمتر را ترجیح می دهم. طولانی ترین رفت و آمد من در هر طرف حدود 15 کیلومتر خواهد بود و این دوچرخه باید به راحتی از پس آن برآید.
با حداکثر کمک الکتریکی می توانم بگویم حدود 50 کیلومتر مسافت را طی می کنم.
اگر گاز دارید، آنها ادعا می کنند که برد 60 کیلومتر در 37 مایل خواهد بود.
قیمت و گزینه های جایگزین
دوچرخه برقی ADO A20 XE در حال حاضر 1199.00 یورو قیمت دارد. اگرچه آنها RRP را 1499 یورو ذکر می کنند
این قیمت کاهش یافته آن را به 1030 پوند می رساند که به نظر من گران است. همانطور که RRP پیشنهاد می کند، مطمئناً نزدیک به 1300 پوند برای آن پرداخت نمی کنم.
ADO تعدادی دوچرخه تاشو مقرون به صرفه دارد. ADO A16+ ارزش نگاه کردن را دارد، قیمتی در حدود 605 پوند دارد و وزن آن کمتر است. همچنین نسخه XE A16+ با قیمت 832 پوند وجود دارد. ADO A20+ تقریباً مشابه A20 XE است، اما فقط 830 پوند قیمت دارد.
Engwe C20 Pro یک جایگزین وسوسه انگیز است. در حال حاضر قیمت آن به طور قابل توجهی کمتر است و حدود 750 پوند است، اما وزن بیشتری دارد، صندوق عقب ندارد و از نظر فنی جاده ای قانونی نیست، زیرا خیلی سریع می رود و دریچه گاز دارد.
بطور کلی
جدا از قیمت، من ADO A20 XE را خیلی دوست دارم. من آن را به Engwe C20 Pro ترجیح می دهم زیرا سبک تر است و در جاده های بریتانیا قانونی است و به همین دلایل من این دوچرخه را برای استفاده شخصی نگه می دارم تا شریکم بتواند با آن به محل کار خود برود.
هنوز به نظر می رسد بیش از حد قیمت است. به نظر می رسد آنها برای ارتقاء به چهار لایه رنگ، ترمزهای دیسکی دوگانه ارتقا یافته و یک قفسه رایگان، 200 پوند دریافت می کنند. این همه است. اگر واقعاً به صندوق عقب نیاز دارید، حدس میزنم افزایش قیمت تقریباً ارزشش را دارد، اما هنوز هم بسیار گران به نظر میرسد.