اشتراک گذاری مراقبت است!
بررسی رتبه بندی دوچرخه برقی تاشو Engwe Engine Pro 750W / 28 MPH
خلاصه
Engwe Engine Pro یک موتور سیکلت چشمگیر با ویژگی های بسیار است. لاستیک های ضخیم سواری فوق العاده راحت را ارائه می دهند.
حرفه ای ها
- حداکثر 750 وات / 28 مایل در ساعت
- سواری بسیار راحت
- صفحه نمایش رنگی بسیار قوی است
- قفسه دوچرخه و گلگیر آن را برای رفت و آمد عالی می کند
منفی
- 750 وات بالا / 28 مایل در ساعت الزامات قانونی دارد
- برخی از ابهامات در فرآیند ساخت.
من چندین دوچرخه الکتریکی از ADO را در سال گذشته بررسی کرده ام و تحت تاثیر هر دو قرار گرفته ام. من اخیراً یک مارک جدید دیگر به نام Engwe را امتحان کردم.
آنها در حال حاضر 7 مدل دوچرخه برقی دارند که همگی تاشو هستند و از 679.99 یورو تا 1584.99 یورو قیمت دارند.
موتور پرو بهترین مدل است. این یک دوچرخه برقی تاشو با لاستیک های چاق، سیستم تعلیق جلو و عقب، ترمزهای دیسکی و قفسه است. مهم است که توجه داشته باشید که این موتور قدرتمند 750 وات و حداکثر سرعت 28 مایل در ساعت است که آن را بسیار سریعتر از بسیاری از دوچرخه های موجود در بازار می کند، اما با برخی اخطارهای قانونی.
مشخصات
- موتور بدون جارو
- لاستیک های چرب 20×4.0 برای همه زمین ها
- قاب تاشو آلومینیومی 3 مرحله ای
- دوشاخه جلو و سیستم تعلیق 2.4 اینچی
- باتری لیتیومی 48 ولت 16 آمپر ساعتی قابل تعویض
- 120 کیلومتر در هر شارژ با کمک پدال
- کمک دستیار پدال هوشمند از سطح 0 تا 5
- بریکرهای هیدرولیک جلو و عقب
- چراغ جلو LED روشن
- کروز کنترل
- نمایشگر LCD رنگی
- سیستم 8 سرعته
- 330 پوند / 150 کیلوگرم حداکثر بار
- ارتفاع سوار توصیه شده 5’2 اینچ ~ 6’4 اینچ
- وزن 31.6 کیلوگرم
باز کردن بسته بندی و مونتاژ
چند نکته در ساخت دوچرخه وجود دارد. من دستورالعملها را بهخصوص خوب توصیف نمیکنم، مشکلی رایج در مارکهای چینی جوان.
برای پایه دسته یک آستین پلاستیکی محافظ روی آن قرار داده شده است که توسط یک پیچ شش گوش در جای خود نگه داشته می شود و این توسط یک کلاه پلاستیکی پنهان می شود. من مطمئن نیستم که چرا پیچ با درپوش پوشانده شده بود، اما دستورالعمل ها به آن اشاره ای نکردند و یک دقیقه طول کشید تا بفهمم چه باید بکنم.
در ابتدا وسوسه انگیز است که پایه دسته را طوری نصب کنید که به سمت داخل خم شود، به نظر می رسد که باید اینطور جا بیفتد. با این حال، شما همچنین باید مطمئن شوید که پایه دسته را به گونهای نصب کردهاید که به سمت بیرون باشد. در غیر این صورت یک کابین خلبان فوق العاده کوتاه خواهید داشت.
لوله صندلی یک کلاه پلاستیکی شل داشت که به راحتی جدا می شد. با این حال، یک آستین پلاستیکی نیز در لوله بود که من به طور غریزی آن را با آن جدا کردم. بوش پلاستیکی باید در لوله بماند و میخ صندلی به داخل آن برود (احتمالاً برای جلوگیری از آسیب رساندن به فلز). برای قرار دادن همزمان پایه و آستین در لوله صندلی، مقداری تنظیم لازم بود.
چرخ جلو هم کمی عجیب بود. توپی چرخ جلو مستقیماً روی دوشاخه جلو با فلنج توپی سوار نمی شود. محور عبوری چیزی است که روی شاخک ها قرار می گیرد و دارای دو مجموعه پیچ است، یکی برای نگه داشتن چرخ در جای خود و دیگری برای اتصال به قاب. من به طور تصادفی پیچ های داخلی را شل کردم و باعث شد اکسل کمی ناهماهنگ باشد. بعد از آن، من مقداری دستکاری کردم تا مطمئن شوم ترمزها ساییده نشده اند.
ساخت کلی دوچرخه کمی بیشتر از بررسی های قبلی من طول کشید. عمدتاً به دلیل موارد بالا است، اما شما همچنین گلگیر و چراغ جلو را برای اتصال دارید. هر چند هیچ چیز خیلی پیچیده نبود و می توانم بگویم که توانستم آن را در 30-40 دقیقه انجام دهم.
بعد از ساخت موتور مجبور شدم قبل از روشن شدن آن را شارژ کنم. از آنجایی که من عادت دارم اکثر وسایل الکترونیکی به نوعی شارژ داشته باشند، در ابتدا کمی وحشت کردم و فکر کردم کار نمی کند. مانند سایر دوچرخه های تاشو، برای این کار باید از کلید روشن و خاموش استفاده کنید (برخلاف دوچرخه های کوهستانی که به سادگی قفل باتری را باز می کنند).
Bike Fit – چقدر می توانید قد داشته باشید؟
یکی از مشکلاتی که با بررسیهای دوچرخههای الکتریکی که انجام دادهام این است که آنها برای من خیلی کوچک هستند. من 6 فوت 1 اینچ هستم، با پاهای نسبتاً بلند، و با موقعیت دوچرخه جاده ای که کاملاً به جلو خم شده بودم و کاملاً بلند با دامنه حرکتی کامل برای زانوهایم نشسته بودم، بیشتر آشنا هستم.
با بررسیهای دوچرخه Ado، آنها برای دوچرخهسواری معمولی راحت و مناسب بودند، اما احساس میکردم دامنه حرکتی محدودی در زانوهایم دارم، چیزی که من به آن عادت ندارم.
این دوچرخه دارای تنظیمات گسترده ای است. من به راحتی توانستم ارتفاع صندلی را تنظیم کنم بنابراین دامنه حرکتی کامل داشتم. به نظر می رسید که فضای بیشتری برای تنظیم دارد و من مطمئن هستم که برای افراد بسیار قد بلند مناسب است. گیره صندلی تا فریم پایین می رود بنابراین باید برای افراد کوتاه قد نیز مناسب باشد.
کامپیوتر دوچرخه
صفحه نمایش رنگی کامپیوتر دوچرخه چشمگیر است، که پیشرفت بزرگی نسبت به کامپیوتر دوچرخه سیاه و سفید ADO دارد.
نمایشگر دقیقی که با آن عرضه می شود، نمایشگر دوچرخه برقی رنگی Digitech BC281 است. از نظر فنی کار بیشتری از گزینه سیاه و سفید انجام نمی دهد، فقط چشمگیرتر به نظر می رسد.
شما تمام داده های لازم را دارید، از جمله:
- سرعت بلادرنگ، حداکثر سرعت، سرعت متوسط، توان خروجی
- قدرت موتور در زمان واقعی
- نشانگر باتری
- سطح دستیار
- کیلومتر شمار، سفر
- زمان سفر
- نشانگر نور
- سوئیچ متریک (کیلومتر در ساعت)/امپریال (مایل در ساعت).
- نشانگر کد خطا
- چراغ های جلو اتوماتیک، تنظیم روشنایی، نور پس زمینه خودکار
- خاموش شدن خودکار
- پورت USB (5V/500mA)
یکی از مزایای این صفحه نمایش کدهای خطا است. من هیچ مشکلی نداشته ام، اما حداقل هفت کد خاص مرتبط با خطاهای مختلف وجود دارد. با ADO D30C من کمی در گوگل جستجو کردم تا بفهمم خطای علامت تعجب چیست.
دنده و دستیار الکترونیکی 5 سرعته محدود به 28 مایل در ساعت / 45 کیلومتر در ساعت
تمام دوچرخه های ADO که من بررسی کرده ام دارای سرعت محدود به 25 کیلومتر در ساعت هستند و معمولاً دارای سه سطح کمک هستند.
Engwe Engine Pro که برای من فرستادند دارای 5 سطح کمک است و سرعت آن به 25 کیلومتر در ساعت محدود نمی شود. باید مراقب این موضوع باشید زیرا قانون بریتانیا می گوید که دوچرخه ها باید دارای محدودیت سرعت کمکی 15.5 مایل در ساعت یا 25 کیلومتر در ساعت و حداکثر توان خروجی 250 وات باشند.
این دوچرخه دارای یک موتور 750 وات است و من توانستم با سهولت نسبی به سرعت 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) برسم. من معتقدم حداکثر مجاز قانونی 28 مایل در ساعت است. فکر کنم 47 کیلومتر بر ساعت زدم اما رکاب زدم.
بنابراین باید تاکید کنم که این دوچرخه از نظر فنی برای سوار شدن در جاده های بریتانیا بدون ثبت نام و مالیات در DVLA قانونی نیست. این به عنوان یک موتورسیکلت سبک (L1e-B) در نظر گرفته می شود و شما باید از کلاه ایمنی موتور سیکلت استفاده کنید.
البته این که آیا این توصیه را رعایت کنید بستگی به خود شما دارد و من مطمئن نیستم که پلیس چقدر در مورد اجرای قانون سخت گیری می کند.
من شخصا از اینکه با سرعت معقول تری 25 تا 30 کیلومتر در ساعت حرکت می کنم بسیار خوشحالم. من متوجه شدم که قدرت اضافی این دوچرخه باعث شده تا این سرعت کمی راحت تر از یک دوچرخه با کمک 250 وات باشد. ای کاش دستیارهای دنده اضافی وجود داشت. در یک جاده صاف، سطح 3 خوب است، اما سطح 4 یک پرش بزرگ در سرعت داشت. اگر سطح کمکی در وسط آنها وجود داشت، فکر می کنم سرعت راحت را برای سواری های سریعتر فراهم می کرد.
من دوچرخه را روی یک تپه شیب دار در پایین جاده آزمایش کردم. این یک تپه نسبتا کوتاه است که به دو شیب تقسیم شده است، یکی بسیار شیب دار، یکی بسیار شیب دار. بخش تندتر، نوعی تپه است که در هنگام بالا رفتن از آن، مهم نیست که چقدر تناسب اندام، نفس شما را از دست می دهد.
دوچرخه به راحتی بخش اول را به راحتی اداره می کند، فکر می کنم فقط به کمک سطح 3 و یک فشار سبک روی پدال ها نیاز داشتم. بخش بسیار شیب دار را به خوبی اداره کرد. با بالاترین سطح کمک به آنجا رسید، اما هر چه بالاتر رفتم سرعت آن کاهش یافت و به حدود 14 کیلومتر در ساعت رسید. اگر تپه بسیار طولانی بود، ممکن بود متوقف شود یا حداقل نیاز به رکاب زدن متوسط داشته باشد.
این دوچرخه دارای 8 دنده مکانیکی با استفاده از دنده عقب Shimano Altus است. مانند بسیاری از دوچرخههای الکترونیکی، دندههای پایینتر کشش بسیار کمی را ارائه میکنند، که میتواند برای شما خوب باشد، اگر از فرم خارج شده باشید یا از تپههای زیادی بالا بروید. دریافتم که برای اکثر دوچرخهسواریهای تخت باید از بالاترین دنده استفاده کنم.
تعلیق / راحتی
بیشتر سوارکاری من بر روی بتن/آسفالت با کیفیت متفاوت انجام شده است، من به طور قابل توجهی خارج از جاده را امتحان نکرده ام.
این راحت ترین دوچرخه برقی است که تا به حال سوار شده ام. لاستیک های چاق حس بسیار نرمی را به جاده می دهند و سپس سیستم تعلیق جلو و عقب دارید که هر ضربه قابل توجهی را جذب می کند.
از آنجایی که این صندلی جمعشدنی است، یک وضعیت نشستن جمع و جور است و من در حالت عمودی و نسبتا نزدیک به فرمان مینشینم. با این حال، به لطف تنظیمات ارتفاع گسترده، وضعیت صندلی نسبت به بررسی های قبلی بسیار بهتر است. من دامنه حرکتی عالی با زانوهایم داشتم و دوچرخه سواری بدون کمک راحت بود.
چیزی نیست که من معمولاً در مورد آن نظر می دهم، اما این دوچرخه دارای دستگیره های چرمی روی دسته است که در مقایسه با دستگیره های پلاستیکی معمول در اکثر دوچرخه ها بسیار زیبا بود.
باتری / برد
باتری این دوچرخه 48 ولت 12.8 Ah است که تقریبا برابر با 614 وات ساعت است. Engwe ادعا می کند که در حالت کمک پدال می توانید تا 100 کیلومتر (62.13 مایل) سفر کنید.
من می توانم بگویم که من تقریبا 50 مایل با دوچرخه دارم. من تمایل دارم که کمک پدال را در سطح 3 نگه دارم و این همیشه کمی تلاش از سوی من است. بیشتر مسیرهایی که من سوار شدم مسطح با تپههای کوچک و متوسط بود (به جز مسیر بزرگ برای آزمایش).
وزن
بدون شک، بدترین قسمت این دوچرخه وزن کلی آن است. همه دوچرخه های برقی وزن زیادی دارند و این گزینه های نیمه مقرون به صرفه ناگزیر وزن بیشتری دارند.
مشکل این دوچرخه این است که ویژگی های کمی دارد که به وزن قابل توجهی اضافه می کند. شما تایرهای چاق و سیستم تعلیق جلو و عقب نسبت به قفسه دوچرخه دارید. وزن این دوچرخه 31.5 کیلوگرم است
ADO A20 24 کیلوگرم وزن دارد که وزن آن نیز سنگین است، اما این وزن اضافی 7.5 کیلوگرمی در این دوچرخه بسیار محسوس است. ممکن است جمع شونده باشد، اما اگر کوچک هستید و قوی نیستید، اینطور است. شریک من، شما برای بلند کردن آن در صندوق عقب ماشین یا حمل و نقل عمومی مشکل خواهید داشت.
قفسه برای کیسه / گلگیر
من عاشق این واقعیت هستم که هم قفسه دوچرخه و هم گلگیر دارد. این باعث می شود دوچرخه بسیار کامل تری برای هر کسی که به دنبال رفت و آمد باشد. ADO من اینها را گم کرده بود و فقط برای گلگیرها 58 پوند از شما می گیرند.
قیمت و محصولات جایگزین
Engwe Engine Pro در حال حاضر برای خرید مستقیم از Engwe با قیمت 1429.99 یورو در دسترس است که قیمت آن به 1270 پوند می رسد.
آنها همچنین این را در انبار بریتانیا با قیمت 1584.99 یورو یا 1340 پوند در دسترس دارند. حدس میزنم اگر در بریتانیا هستید، بهتر است از انبار بریتانیا خرید کنید تا از کابوس گمرکی پس از برگزیت جلوگیری کنید.
من قبلا ADO A20 را بررسی کردم، که به نظر نمی رسد اکنون در فروش باشد، اما ADO A20+ 879 یورو قیمت دارد.
ADO A20F XE Fat Tire Ebike جایگزین مشابهی با قیمت 1469 یورو خواهد بود. همچنین قابلیت تاشو دارد و دارای لاستیک های چاق، گلگیر و صندوق عقب است. مشخصات نشان می دهد که دارای یک موتور 250 وات و مسافت پیموده شده کمتر از 80 کیلومتر است. این تقریباً به همان اندازه، 30 کیلوگرم وزن دارد، اما فاقد سیستم تعلیق عقب است، در عوض دارای یک دوشاخه تعلیق تعبیه شده در میخ صندلی است.
بطور کلی
Engwe Engine Pro یک موتور سیکلت چشمگیر با ویژگی های بسیار است.
من هرگز از طرفداران پر و پا قرص لاستیک های چاق روی دوچرخه تاشو نبوده ام، همیشه فکر می کردم که بیهوده به وزن دوچرخه اضافه می کند.
با این حال، من انکار نمی کنم که من آنها را در این دوچرخه کاملاً دوست داشتم، آنها بدیهی است که به راحتی آنها می افزایند و اگر با سرعت بالا دوچرخه سواری کنید، ممکن است از توانایی بهبود یافته برای عبور آسان از دست اندازها قدردانی کنید. اگر راحتی را به جابجایی یک دوچرخه سبک تر ترجیح می دهید، گزینه تایر چربی انتخاب خوبی است و به خصوص سواری راحت بود.
حد مجاز سرعت فیل در اتاق 28 مایل در ساعت / 45 کیلومتر در ساعت است. این به احتمال زیاد یک نقطه فروش برای بسیاری از خریداران بالقوه خواهد بود، اما باید مجدداً تأکید کنم که اگر می خواهید دوچرخه را در جاده های بریتانیا سوار شوید، این امر مستلزم داشتن مجوز قانونی برای دوچرخه است. بنابراین، برای هرکسی که بخواهد بدون پلاک جعلی و تمام الزامات قانونی که با آن همراه است، به شدت به قانون پایبند باشد، آزاردهنده خواهد بود.