
اشتراک گذاری مراقبت است!
رتبه بندی بررسی دوچرخه الکترونیکی تاشو Engwe C20 Pro
خلاصه
Engwe C20 Pro یک دوچرخه برقی تاشو عالی است. به نظر من به دلیل وزن سبک تر از Engwe Engine Pro عملی تر است و به طور قابل توجهی ارزان تر و کمی به مشخصات قانونی بریتانیا نزدیک تر است.
حرفه ای ها
- ارزش زیادی برای پول
- سبک تر و کاربردی تر از Engwe Engine Pro
منفی
- دستورالعمل مونتاژ ضعیف
- بسته به قوانین محلی ممکن است رانندگی در جاده قانونی نباشد
در ماه اوت، دوچرخه برقی تاشو عالی Engwe Engine Pro را بررسی کردم. این یک هیولا با موتور 750 واتی بود که محدود به محدودیتهای سرعت بریتانیا نبود و میتوانست تا 45 کیلومتر در ساعت حرکت کند. وزن آن نیز 32 کیلوگرم بود و بیش از 1200 پوند قیمت داشت. به همان اندازه که خوب بود، شاید معقول ترین گزینه برای جاده ها و سفرهای بریتانیا نبود.
Engwe C20 Pro همه چیز را به یک بسته معقول تر تبدیل می کند. با قیمت 900 یورو، حدود 800 پوند است، که آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه هایی تبدیل می کند که من به آن نگاه کرده ام. وزن آن فقط 25 کیلوگرم است و موتور آن 250 وات است که محدودیت قانونی در بریتانیا است.
دریچه گاز دارد و می تواند سریعتر از 25 کیلومتر بر ساعت ذکر شده حرکت کند، بنابراین هنگام رانندگی با آن در جاده هنوز باید مراقب باشید.
به دلیل دریچه گاز و سرعت بیشتر از 25 کیلومتر در ساعت، اصلاً نباید با این خودرو در جاده رانندگی کنید. من به شما پیشنهاد نمی کنم در جاده رانندگی کنید، اما اگر دارید، توصیه من این است که عاقل باشید.
مشخصات
- موتور براشلس 250 وات
- 5 سطح سرعت، حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت را ذکر می کنم اما بیشتر از 35 کیلومتر در ساعت
- لاستیک های چرب 20×3.0 برای همه زمین
- قاب تاشو آلومینیومی 3 پله
- دوشاخه جلو و سیستم تعلیق 2.4 اینچی
- باتری لیتیومی 36 ولت 19.2 آمپر ساعتی قابل تعویض
- 6 ساعت زمان شارژ
- 150 کیلومتر با یک بار شارژ در حالت موتور سیکلت
- دریچه گاز داخلی
- سرعت 0-25 کیلومتر در ساعت (محدودیت انگلستان)
- کمک دستیار پدال هوشمند از سطح 0 تا 5
- دیسک شکن مکانیکی جلو و عقب
- چراغ جلو LED روشن
- کروز کنترل
- نمایشگر LCD رنگی
- سیستم 7 سرعته شیمانو
- 330 پوند / 150 کیلوگرم حداکثر بار
- ارتفاع سواری توصیه شده 5’2 اینچ ~ 6’4 اینچ
- وزن 25 کیلوگرم
Engwe C20 Pro در مقابل Engwe Engine Pro
من قبلا Engwe Engine Pro را بررسی کردم که بیش از 50٪ قیمت بیشتری دارد. دوچرخه سواری سرگرم کننده ای بود و از بررسی آن لذت بردم.
چندین تفاوت اصلی وجود دارد:
- Engwe Engine Pro دارای یک موتور 750 واتی است که به شما اجازه می دهد تا سرعت 45 کیلومتر در ساعت را بپیمایید. بنابراین، سوار شدن این خودرو در جادههای بریتانیا غیرقانونی است، مگر اینکه در DVLA به عنوان یک موتورسیکلت سبک (L1e-B) ثبت شده باشد.
- با وزن 31.6 کیلوگرم بسیار سنگین است. C20 Pro با وزن 25 کیلوگرم بسیار سنگین است، اما وزن اضافی 6.6 کیلوگرم موتور پرو را برای حرکت در اطراف بسیار ناخوشایند می کند.
- تایرهای چاقتری دارید که سواری آن را کمی راحتتر میکند، و صندوق عقب داخلی با گلگیرهای مناسب وجود دارد. سیستم تعلیق عقب نیز وجود دارد. این کار تجربه کلی سواری را کمی دلپذیرتر می کند و حمل بار را با خود آسان تر می کند، اما به حجیم بودن کلی آن می افزاید.
- همچنین دارای 8 دنده در مقابل 7 دنده در این دوچرخه است. این باید دوچرخهسواری را آسانتر کند، اما من گمان میکنم هرکسی که دوچرخه الکترونیکی 750 واتی دارد، دوچرخهسواری زیادی انجام نمیدهد.
ساخت و ساز

برخلاف بررسی اخیر Vanpowers City Vanture، تقریباً هیچ کاری برای مونتاژ این دوچرخه لازم نیست انجام دهید. احتمالاً می توانید آن را در چند دقیقه جمع آوری کنید. با این حال، من متوجه شدم که Engwe در اینجا با دستورالعملهای واقعا وحشتناک به بیراهه رفته است. من مجبور شدم بررسی اصلی Engwe خود را بررسی کنم زیرا مشکل مشابهی با کتابچه راهنمای ضعیف داشتم.


یک بار دیگر در نصب دسته به مشکل برخوردم. دستورالعمل ها اساساً می گویند که پست را درج کنید و واقعاً منطقی نیست. کاری که من انجام دادم این بود که پیچ موتور را باز کردم و قطب را وارد کردم. مکانیسم قفل را آزاد کنید، اجازه دهید تا شود. سپس پیچی را که باید سفت کنید تا پست را در جای خود محکم کنید باز کنید.
در نهایت این یک کار نسبتاً ساده بود و اساساً فرآیندی مشابه همه دوچرخههای تاشو بود، بنابراین من کمی احمق هستم، اما برای هر کسی که با این چیزها آشنا نیست، میتواند غیرضروری پیچیده باشد.
به غیر از این، فقط یک مورد برای اتصال چرخ جلو، پدال ها و پایه صندلی است.
در مرحله بعد، باید لاستیک ها را باد کرده و دوچرخه را شارژ کنید.
برای راه اندازی دوچرخه، باید از کلیدهایی با قفلی که در زیر قاب قرار دارد استفاده کنید. سپس چیز دیگری که مرا جلب کرد، دکمه پاور بسیار کوچک است که در زیر جایی که کلید پایین قرار دارد، قرار دارد.
قانونی بودن جاده بریتانیا
از آنجایی که این دوچرخه 250 واتی با حداکثر سرعت ادعایی 25 کیلومتر در ساعت است، از نظر تئوری برای استفاده در جاده ها مانند هر دوچرخه غیر برقی دیگری قانونی است.
با این حال، این محدودیتی دارد که خلاف قوانین انگلستان است. من شک دارم که پلیس متوجه شود یا به آن توجه کند، اما من توصیه می کنم از پدال استفاده کنید، نه دریچه گاز.
در طول آزمایش من همچنین متوجه شدم که سرعت آن به جای 25 کیلومتر در ساعت، 35 کیلومتر در ساعت است.
تجربه سواری

تجربه کلی از راندن این دوچرخه خوب است. نه به نرمی Engwe Engine Pro با چرخ های چاق تر و سیستم تعلیق عقب. با این حال، از نظر فیزیکی کوچکتر و سبک تر است و برای من حرکت در اطراف، به خصوص ورود و خروج از خانه، کمی آسان تر است.
چیزی که من زیاد به آن علاقه ندارم سیستم تعلیق جلو است. کاملاً نرم است که برای سواری خشن خوب است، اما من معمولاً در جاده سوار می شوم و ترجیح می دهم بتوانم آن را قفل کنم.

کمک برقی با سرعت وارد می شود و من متوجه شدم که چند ثانیه طول کشید تا وارد شود. اگرچه دریچه گاز در بریتانیا قانونی نیست، من متوجه شدم که وقتی از موقعیتی شروع می کنم که به من امکان می دهد سریع در اتصالات شتاب بگیرم از آن استفاده می کنم، سپس به طور معمول به کمک پدال می روم.
با حرکت صاف بر خلاف باد، به سرعت 31 کیلومتر در ساعت رسیدم و با باد پشت سرم روی سرعت 35 کیلومتر در ساعت قرار گرفتم. حتی با کمک سطح 4 به سرعت کمی بیش از 25 کیلومتر در ساعت می رسد، من احتمالاً در جاده های بریتانیا به این سطح می مانم. همچنین توصیه میکنم در جادههای بریتانیا از دستیار پدال استفاده کنید، دریفت نکنید و سفر با سرعت بالا چیزی شبیه به یک هدیه است.


دوچرخه به اندازهای قدرتمند است که میتواند درجات متوسط را بدون دریفت بالا برود، اما درجه شیب زیاد آن را بیش از حد تحت فشار قرار میدهد. مسیری که من در آن زندگی می کنم دارای یک پیاده رو است که از راهروی پایین به سطح بالایی منتهی می شود. دو بخش وجود دارد، یکی کاملاً شیب دار و سپس یک بخش کوتاه تر که بسیار شیب دار است. با سرعت کامل وارد تپه شد و قسمت اول را به راحتی کنترل کرد اما با برخورد به قسمت شیب دار سرعت به زیر 10 کیلومتر بر ساعت رسید و مجبور شدم رکاب بزنم. با کمی تلاش توانستم او را از تپه بالا ببرم. بر خلاف Vanpowers تک دنده ای، مجبور نبودم برای اعمال قدرت بایستم.


قد من تقریباً بیش از 6 فوت 1 اینچ است. اما موقعیت کلی را کاملا راحت یافتم. زانوهای من خیلی به فرمان نزدیک نمی شوند و صندلی به اندازه کافی تنظیم شده است که می توانم راحت با دامنه حرکتی مناسب رکاب بزنم. با این حال، این یک دوچرخه تاشو جمع و جور است. تجارت بدون کمک الکترونیکی خوب است، اما شما تجربه دوچرخه سواری را که از یک هیبریدی فول سایز مانند Vanpowers دارید ندارید. برای سرعتهای معمولی خوب است، فقط موقعیت یا دامنه حرکتی مناسبی ندارید که بتوانید قدرت کافی برای سوار شدن سریعتر بدون کمک را اعمال کنید.
صدای جغجغه قابل توجهی از جلوی دوچرخه به گوش می رسید. من فکر می کنم کار بد من نصب کردن ستون جلو باشد، اما احتمالاً تعلیق است.
این دوچرخه دارای ترمزهای مکانیکی به جای هیدرولیک دیسکی است. من متوجه شدم که اینها در اکثر سناریوها کافی هستند، اما احتمالاً به اندازه کافی تهاجمی نیستند اگر نیاز به ترمز سریع از سرعت های بالا دارید.
در اولین آزمایش من، هوا غروب و مه بود، بنابراین چراغ جلو کاملا مفید بود و با دکمه کناری کنترل فعال می شد.
باتری / برد
شارژر دارای یک دوشاخه EU در انتهای آن است، اما Engwe یک آداپتور اتحادیه اروپا ارائه می دهد.
Engwe بیان می کند که 6 ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. حدس می زنم درست باشد، مدت زیادی طول کشید تا LED شارژر سبز شود.
این دوچرخه ادعا میکند که مسافت 150 کیلومتری یا 95 مایلی دارد و در حالت موتور سیکلت است، نه کمک پدال. من بیشتر از کمک پدال استفاده می کنم و حدود 40 کیلومتر روی آن انجام داده ام و باتری هنوز هم بیش از نصف به نظر می رسد.
از آنجایی که این قاب تاشو است، وقتی قاب را تا میکنید، میتوانید باتری را جدا کرده و به طور مستقل شارژ کنید. این باید برای مسافران بسیار مفید باشد و به شما این امکان را می دهد که آن را در دفتر بدون اینکه کل دوچرخه را داخل آن بکشید شارژ کنید.
قیمت و گزینه های جایگزین
Engwe C20 Pro در صورت خرید مستقیم از Engwe EU، 900 یورو قیمت دارد. حدود 775 پوند است که به نظر من بسیار منطقی است.
Engwe Engine Pro حدود 60٪ گرانتر است. این دوچرخه بسیار بهتری است، من فقط متقاعد نشده ام که 60٪ بهتر است، و استفاده منظم از آن بسیار سنگین و ناخوشایند است.
من در حال بررسی دوچرخه تاشو ADO A20 XE هستم. کوچکتر و سبکتر است، اما برد کمتری دارد و گاز ندارد. قیمت آن 1069 پوند است که باعث می شود Engwe C20 Pro یک معامله به نظر برسد. بخشی از من ADO را بیشتر ترجیح می دهد، اما اندازه کوچکتر و وزن سبک تر به خوبی به طبیعت جمع شونده کمک می کند. فقط 300 پوند بهتر نیست.
بطور کلی
رانندگی و بررسی به همان اندازه که Engwe Engine Pro سرگرم کننده بود. من فکر می کنم Engwe C20 Pro برای بازار بریتانیا کمی کاربردی تر است. البته، تفاوت قیمت بسیار زیادی وجود دارد، اما دوچرخه در محدوده قانونی انگلستان قرار می گیرد، اگرچه حداکثر سرعت بالاتر است. کوچکتر و سبک تر است، بنابراین برای هر کسی که می خواهد از آن برای رفت و آمد استفاده کند کمی راحت تر است.
فاقد تنه/تنه است که احتمالاً بسیاری از مسافران آن را می خواهند. احتمالاً می توانید این مشکل را با استفاده از یک رک شخص ثالث با گزینه های زیادی که در آمازون موجود است حل کنید.
در مجموع، این یک انتخاب عالی برای هر کسی است که یک دوچرخه تاشو نسبتاً مقرون به صرفه می خواهد که برای تور بریتانیا مناسب باشد.