نقد و بررسی Engwe P26 Hybrid City E-Bike در مقابل ADO D30C

نقد و بررسی Engwe P26 Hybrid City E-Bike در مقابل ADO D30C

Engwe P26 Hybrid City E-E-Bike رتبه بندی بررسی

خلاصه

Engwe P26 یک دوچرخه الکتریکی هیبریدی خوب و مطمئنا اولین تلاش عالی از Engwe است.

حرفه ای ها

  • عملکرد کلی خوب و سواری راحت
  • صندوق عقب برای مسافران مفید است

منفی

  • برخی مشکلات جزئی ساختمانی
  • برای یک سوار 6’1 کوچک به نظر می رسد

نوشته شده در ابزار قدرتمند – ادامه توییتر – اینستاگرام – فیس بوک

در سال های اخیر، Engwe عمدتاً در دوچرخه های برقی تاشو تخصص داشته است. من قبلا Engwe Engine Pro و Engwe C20 Pro را بررسی کردم و تحت تاثیر هر دو دوچرخه قرار گرفتم.

اکنون آنها در حال گسترش خط تولید با دوچرخه کوهستان برقی M20 هستند که دارای کابل موتور 750 واتی با حداکثر توان 1000 وات و حداکثر سرعت 28 مایل در ساعت (45 کیلومتر در ساعت) است. این می تواند شیب های 10 درجه را تحمل کند و دارای گزینه باتری دوگانه است که می تواند تا 150 کیلومتر برد داشته باشد.

آنها همچنین Engwe P26 معقول‌تر را که اولین دوچرخه هیبریدی آنهاست، روانه بازار کردند. این جاده در بریتانیا قانونی است، دارای یک موتور 250 واتی است و در زمان نگارش مقاله می‌توان آن را با قیمت 1049 پوند خریداری کرد.

من قبلا دو دوچرخه الکتریکی هیبریدی، ADO D30C و Eleglide T1 Step Through را بررسی کردم. من فکر می کنم Engwe P26 یک جایگزین عالی برای ADO است.

مشخصات

قانونی بودن جاده بریتانیا و نحوه دریچه گاز

تمام دوچرخه‌های برقی Engwe که من بررسی کرده‌ام، به صورت قانونی به جاده‌های بریتانیا رسیده‌اند.

تمام دوچرخه های ارسال شده به بریتانیا و اتحادیه اروپا با موتور 250 وات عرضه می شوند، در حالی که مدل آمریکایی با موتور 500 وات فروخته می شود.

مدل‌های بریتانیا/ اتحادیه اروپا دارای یک دریچه گاز داخلی هستند، اما به صورت استاندارد غیرفعال است و سرعت آن به 25 کیلومتر در ساعت (15.5 مایل در ساعت) محدود شده است.

امکان حذف محدودیت سرعت و فعال کردن دریچه گاز وجود دارد. فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که قصد دارید از دوچرخه در ملک خصوصی/خارج از جاده استفاده کنید.

برای فعال کردن دریچه گاز و تنظیم محدودیت سرعت، موارد زیر را انجام دهید:

  1. دریچه گاز را روی حداکثر بچرخانید
  2. ترمزها را فشار داده و نگه دارید
  3. دکمه پاور را فشار دهید تا موتور روشن شود
  4. ترمز و گاز را نگه دارید، 10 ثانیه صبر کنید.
  5. ترمز و گاز را رها کنید
  6. دکمه های PLUS و MINUS را فشار دهید تا وارد حالت تنظیمات شوید
  7. برای وارد کردن رمز عبور از دکمه های PLUS و MINUS و دکمه سمت بالا استفاده کنید (به نظر می رسد 1818 باشد)
  8. دکمه سمت بالا و MINUS را فشار داده و نگه دارید تا کلمه “Ld” شروع به چشمک زدن کند
  9. یک بار MINUS را فشار دهید و اکنون صفحه می گوید LS، شما اکنون در تنظیمات محدودیت سرعت هستید
  10. از دکمه های PLUS و MINUS برای تعیین محدودیت سرعت استفاده کنید
  11. برای ذخیره تنظیمات و خروج، دکمه سمت بالا را دو بار فشار دهید و نگه دارید.

ساخت و ساز

در تئوری، این باید ساخت آسانی باشد، کار زیادی نداشته باشد و دستورالعمل ها به اندازه کافی واضح هستند. دوچرخه نیز به خوبی ساخته شده است بنابراین هیچ مشکلی در اینجا وجود ندارد.

با این حال، مشکلاتی در راه اندازی آن وجود داشت.

باید ساقه فرمان را بچرخانید و آن را با چرخ تراز کنید، سپس از کلید شش گوش برای سفت کردن و قفل کردن آن در جای خود استفاده کنید. در طول راه اندازی اولیه، مهم نیست که چقدر سعی کردم ساقه را سفت کنم، باز هم آنقدر شل می شد که فرمان و هفته جلو به راحتی از هم تراز شدن خارج می شدند.

من در نهایت فرمان را به طور کامل برداشتم و کل ساقه جلویی را برداشتم و پیچی که به آن وصل شده بود را دوباره وصل کردم و تراز کردم. بعد وقتی ساقه را دوباره داخلش گذاشتم و سفتش کردم، بالاخره به درستی سفتش کردم. حتی در این سناریو، من مجبور بودم یک آچار شش گوش بسیار بلند پیدا کنم تا بتوانم نیروی کافی برای سفت کردن آن اعمال کنم.

سپس در حالی که گلگیرها در جلو بودند، پیچ های کلید شش گوش بیش از حد سفت شدند، بنابراین باز کردن آنها به نیروی زیادی نیاز داشت.

این دوچرخه به تازگی معرفی شده است و من گمان می کنم که هر دو مشکل مشکلاتی در پیش مونتاژ اولیه باشد.

چند مشکل جزئی دیگر وجود داشت که در دوچرخه های الکترونیکی رایج است.

هنگام نصب چرخ جلو، باید مطمئن شوید که همه واشرها در خارج هستند. یک واشر وجود دارد که یک قلاب کوچک دارد که به سوراخی در چنگال می رود. سپس پیچ ها باید به طور یکنواخت سفت شوند یا ممکن است متوجه شوید که ترمز دیسکی به لنت ترمز ساییده شده است. با استفاده از پیچ شش گوش کنار ترمز می توانید لنت های ترمز را کمی باز کنید.

گلگیر همچنین به خوبی روی لاستیک جلویی قرار می گیرد، که برای کاهش پاشش از سطوح خیس خوب است، اما ممکن است مجبور شوید با آن بازی کنید زیرا می تواند در حین سوار شدن به لاستیک گیر کند.

به غیر از مشکل من با قفل کردن ساقه جلو در جای خود، همه مشکلات بالا به راحتی قابل رفع هستند و فقط به کمی عقل سلیم نیاز دارند. ساقه جلو نیز یک تعمیر آسان بود، اما درست کردن آن کمی بیشتر طول کشید. اگر نه، این یک ساخت سریع و آسان خواهد بود.

قد سوار

Engwe درباره اینکه برای چه کسی مناسب است بسیار خوش بین است، و ادعا می کند که می توانید از 5 فوت (152 سانتی متر) تا 6 فوت 8 اینچ (210 سانتی متر) باشید.

من 6 فوت 1 هستم و دوچرخه برای من خیلی کوچک است. با حداکثر ارتفاع صندلی، من دامنه حرکتی کامل را با حمل خود دریافت نمی‌کنم، که به نظرم تجربه‌ای ناراحت‌کننده است.

فکر می‌کنم اگر پایه صندلی بلندتر بود، دوچرخه بهتر می‌شد و در نتیجه طیف وسیع‌تری از تنظیمات را فراهم می‌کرد.

من می‌توانم بگویم که بدتر از هیچ یک از دوچرخه‌های برقی تاشو نیست که بررسی کرده‌ام، اما فکر می‌کنم این انتظار وجود دارد که کمی کوچک و تنگ به نظر برسند.

بسته به اینکه قصد دارید چگونه دوچرخه سواری کنید، ممکن است مشکلی نداشته باشید. اگر فقط می خواهید سبک سوار شوید، با تکیه به کمک قدرتی یا بیشتر از دریچه گاز استفاده کنید، پس موقعیت سواری برای قد من و احتمالاً سواران قد بلندتر کاملاً مناسب است.

تجربه سواری

اگرچه دوچرخه را برای پاهای بلندم کمی کوچک دیدم، تجربه کلی سواری خوب بود. به ویژه، من متوجه شدم که سواری نرم و آرامی است.

هندسه دوچرخه با دسته آن نسبت به صندلی کاملاً بلند است و این به شما یک موقعیت سواری راحت در حالت نشسته می دهد که برای دوچرخه های شهری عالی است زیرا موقعیت سواری راحت را فراهم می کند.

مانند بسیاری از دوچرخه های دیگری که من بررسی کرده ام، این دوچرخه به جای سنسور گشتاور از سنسور سرعت استفاده می کند. این کامل نیست، اما خوب کار می کند.

سیستم دنده 7 سرعته Shimano Tourney احتمالاً رایج ترین سیستم دنده برای این دوچرخه های الکترونیکی چینی مقرون به صرفه است. مانند همه دوچرخه‌های دیگری که از این موتور استفاده می‌کنند، به خوبی کار می‌کند و یک دنده پایه را ارائه می‌کند، اما اگر می‌خواهید بتوانید قدرت بیشتری را در یک معاوضه ارائه دهید، شیمانو آلتوس 9 سرعته در ADO D30C بسیار بهتر است.

دوشاخه تعلیق جلو قابل تنظیم است و من شخصاً ترجیح می‌دهم هنگام سواری در جاده‌ها قفل شود، اما در صورت باز شدن قفل، سطح خوبی از جذب را بر روی هر ضربه‌ای ایجاد می‌کند.

موتور 40 نیوتن متر گشتاور دارد و به نظر من برای شیب های متوسط ​​خوب است، اما شیب های تندتر به قدرت بیشتری نیاز دارد. ADO D30C خیلی بهتر نبود، با گشتاور 42 نیوتن متر، من فکر می کنم ADO به دلیل دنده های برتر آلتوس در تپه ها بهتر بود. Eleglide T1 Step Through گشتاور عالی 50 نیوتن متری داشت، اما از نظر گذشته من کمی مشکوک هستم، به خاطر ندارم که خیلی بهتر از این یکی باشد.

چراغ ها به خوبی کار می کنند و چراغ عقب سیم کشی شده است، بنابراین لازم نیست نگران روشن کردن آن باشید.

باتری / برد

Engwe محدوده های خاصی را برای دوچرخه در حالت ها و دنده های مختلف ارائه می دهد

حالت برقی (KM): 65 کیلومتر با سرعت کامل در دنده 5

  • دنده 1: 78 کیلومتر
  • دنده 2: 74 کیلومتر
  • دنده 3: 70 کیلومتر
  • دنده 4: 68 کیلومتر

حداکثر با حالت پاس (KM): 70 کیلومتر با سرعت کامل در دنده 5 با قدرت

  • دنده 1: 100 کیلومتر
  • دنده 2: 90 کیلومتر
  • دنده 3: 80 کیلومتر
  • دنده 4: 75 کیلومتر

بدیهی است که شکل بالا به زمینی که سوار می‌شوید و آب و هوا بستگی دارد (جایی که من زندگی می‌کنم باد می‌وزد).

قبل از اینکه دوچرخه را دوباره شارژ کنم و باتری هنوز نیمه پر بود، حدود 20 مایل (32 کیلومتر) جایی را که زندگی می کنم، سوار شدم. من همیشه در حال حرکت هستم، اما من به حداکثر رسیده ام.

این یک باتری قابل جابجایی دارد که برای جدا کردن آن نیاز به کلید دارد، به شما این امکان را می دهد که باتری را خارج کرده و در صورت دوچرخه سواری به محل کار، آن را در داخل خانه شارژ کنید. همچنین در صورت نیاز تعویض باتری را بسیار آسان تر می کند.

قیمت و گزینه های جایگزین

Engwe P26 دارای RRP 1199 پوند است و در زمان نگارش این مقاله به 1049 پوند کاهش یافته است.

Eleglide T1 Step Through یک جایگزین خوب با قیمت 900 پوند است. طراحی پلکانی آن را برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند راحت می کند و اغلب در بین خانم ها محبوب است. دارای همان محدوده است، همچنین دارای یک قفسه عقب و دارای دسته های قابل تنظیم جلو است. وزن آن تقریباً یکسان است – 26 کیلوگرم. همچنین می توانید به صورت اختیاری چوک موجود در بسته را نصب کنید.

Elglide T1 هندسه ای دارد که بیشتر شبیه P26 است و قیمت آن 800 پوند است و بقیه مشخصات مشابه مدل استپر است.

ADO دارای Dece 300C (ADO D30C) که 21 کیلوگرم است و دارای 9 سرعت شیمانو است. با چوک استاندارد عرضه نمی شود، اما می توانید آن را بخرید. با نگاهی به بررسی من همچنین متوجه شدم که برای من کمی کوچک است و آنها همچنین ادعا می کنند قد سوارکار تا 6 فوت 6 (200 سانتی متر) است. قیمت آن به میزان قابل توجهی بالاتر از 1369 پوند RRP یا 1299 پوند در زمان نگارش است.

بطور کلی

من فکر می کنم Engwe P26 یک دوچرخه الکتریکی هیبریدی خوب و مطمئنا اولین تلاش عالی از Engwe است.

من می گویم این یک جایگزین عالی و مقرون به صرفه برای ADO D30C است.

برای قیمت پایین تر، عبور از Eleglide T1 دشوار است، من فکر می کنم ساخت کلی و عملکرد Engwe بهتر است، اما مطمئن نیستم که 150 پوند بهتر است یا خیر.