منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • Aqara M2 Hub شروع به دریافت پشتیبانی از Matter با سیستم عامل V4 می کند

Aqara M2 Hub شروع به دریافت پشتیبانی از Matter با سیستم عامل V4 می کند

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Aqara M2 Hub شروع به دریافت پشتیبانی از Matter با سیستم عامل V4 می کند

اشتراک گذاری مراقبت است!

Aqara یکی از اولین شرکت هایی است که اجرای استاندارد جدید اتوماسیون خانگی بدون حق امتیاز Matter را آغاز کرد.

Matter یک استاندارد اتصال جدید برای دستگاه‌های IoT است که طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی خانه هوشمند را قادر می‌سازد تا با یکدیگر در بین برندها و اکوسیستم‌ها کار کنند. از طریق هاب M2 با این سیستم عامل جدید، دستگاه های Aqara Zigbee می توانند از طریق Wi-Fi به برنامه های شخص ثالث آماده Matter متصل شوند. اما این سیستم عامل دستگاه های Zigbee را برای پشتیبانی از Thread به روز نمی کند.

در ابتدا، فقط Aqara M2 Hub به‌روزرسانی را دریافت می‌کند و به نظر می‌رسد عرضه آن تدریجی باشد. هنگامی که وارد برنامه می شوید، گزینه ارتقا به سیستم عامل نسخه 4.0.0 (بتا) به شما داده می شود. وقتی امتحان کردم فقط V3.5 موجود بود.

انتظار می رود 4 تا 6 هفته طول بکشد تا تمام هاب های M2 به روز رسانی سیستم عامل را دریافت کنند. سایر هاب های Aqara، از جمله Hub M1S/M1S Gen 2، Hub E1، Camera Hub G3 و Camera Hub G2H Pro، در ماه های آینده به روز رسانی سیستم عامل مشابهی را دریافت خواهند کرد.

Aqara راهنمایی ارائه کرده است تا مطمئن شود که ارتقا تا حد امکان بدون مشکل انجام می شود:

به کاربران توصیه می شود قبل از ادامه، الزامات را به دقت بررسی کنند:

  • لطفاً مطمئن شوید که برنامه Aqara Home به‌روز است (نسخه 3.0.8 یا بالاتر) و به یکی از سرورهای جهانی خارج از سرزمین اصلی چین متصل است.
  • لطفاً قبل از اتصال M2 به پلتفرم های شخص ثالث از طریق Matter، حداقل 1 دستگاه Zigbee را به هاب M2 متصل کنید.
  • لطفاً مطمئن شوید که هاب M2، دستگاه‌های کنترل‌کننده Matter (مانند HomePod mini، Nest Hubs، و غیره) و تلفن همراه Matter-ready در یک شبکه محلی (همان SSID) هستند.
  • اگر کاربران قصد دارند هاب M2 را از طریق Matter به Apple Home متصل کنند، لطفاً مطمئن شوید که نسخه میان‌افزار دستگاه‌های اپل (مانند iPhone، HomePod mini) به‌روز است (نسخه 16.3 یا بالاتر).

لطفاً همچنین توجه داشته باشید که اتصال دستگاه‌های موجود به Matter به کاربران نیازی به بازنشانی همه چیز نخواهد داشت. کاربران می توانند به استفاده از HomeKit (پیشنهاد شده) ادامه دهند و دستگاه های Aqara را از طریق Matter به سیستم های دیگر متصل کنند.

Matter یک استاندارد جدید است و Aqara می داند که تجربه Matter در دستگاه های Aqara هنوز تعدادی محدودیت دارد.

  • در این مرحله ما بیش از 40 دستگاه Aqara داریم که می توانند از طریق هاب M2 به Matter متصل شوند (لطفاً به این لیست مراجعه کنید). و تنها نسخه‌های جهانی این دستگاه‌ها دارای ضمانت پشتیبانی از Matter هستند، زیرا ممکن است نسخه چینی برخی از دستگاه‌ها در حال حاضر پشتیبانی نشوند.
  • در مورد اتصال دستگاه ها به Apple Home از طریق Matter توجه داشته باشید که به کیفیت و سیگنال روتر وای فای بسیار حساس است. اگر سیگنال به اندازه کافی قوی نباشد، اغلب “بدون پاسخ” را نشان می دهد.
  • برای افزودن دستگاه‌ها به Google Home از طریق Matter، کاربران باید یکی از دستگاه‌های Google Home یا Nest را به‌عنوان کنترل‌کننده Matter داشته باشند (لطفاً به این وبلاگ مراجعه کنید). علاوه بر این، کاربران باید یک تلفن اندرویدی برای برنامه Google Home آماده Matter داشته باشند، زیرا Google Home در دستگاه‌های iOS هنوز از Matter پشتیبانی نمی‌کند.
  • Amazon Alexa و Samsung SmartThings هنوز از نوع دستگاه Matter Bridge (مانند Hub M2) پشتیبانی نمی‌کنند و در حال حاضر نمی‌توانند دستگاه‌های Zigbee را که از طریق Matter به M2 متصل هستند، متصل کنند.
  • سیستم عامل جدید یک نسخه بتا است و ممکن است اشکالاتی داشته باشد که در برخی موارد ممکن است تأثیر غیرمنتظره ای ایجاد کند. اگر این اتفاق افتاد، لطفاً سعی کنید Matter را قطع کرده و هاب را دوباره به برنامه Matter اضافه کنید.
Aqara M2 Hub شروع به دریافت پشتیبانی از Matter با سیستم عامل V4 می کند